زندگی نامه رضا امیدوار

رضا امیدوار تجریشی دانش آموخته کارشناسی رشته معماری، مدیریت ارشد کسب و کار، کارشناسی ارشد حکمرانی گرایش اقتصادی از دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران، DBA از دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد اقتصاد بانکداری،

کارشناسی ارشد معماری و دانشجوی دکترای اقتصاد (گرایش پولی) است.

امیدوار تجریشی به عنوان فعال اقتصادی بخش خصوصی، در سال 1391 به عنوان مدیرنمونه جوان توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت- وزارت تعاون کار رفاه اموراجتماعی و در سال 1392 به عنوان توليد کننده برتر سال توسط وزارت صنعت معدن و تجارت انتخاب شد. 

وی به عنوان یک فعال بخش خصوصی از شهریور ماه ۱۳۹۶ تا آبان ماه ۱۳۹۸ به عنوان رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران و از مرداد ماه ۱۳۹۷ به عنوان رئیس مرکز توسعه اقتصادی جوانان کشورهای اسلامی مشغول به فعالیت بود.

رضا امیدوار تجریشی از آذر ۱۳۹۷ تا اسفند ۱۳۹۸ به عنوان قائم مقام مديرعامل شرکت حمل و نقل فجر جهاد از اسفند ۱۳۹۸ تا دی ماه ۱۳۹۹ به عنوان مدیرعامل فجر جهاد و از تیر ماه ۱۴۰۰ به عنوان مدیرعامل شرکت الکتریک ایران-رشت و از فروردین ۱۴۰۱ تا مرداد ۱۴۰۱ به عنوان معاون نظارت بر شرکت‌های هلدینگ پدیده نیکان صبا در قامت یک مدیر اجرائی به فعالیت پرداخت. 

از دیگر سوابق رضا امیدوار تجریشی می‌توان به عضویت در کمیسیون سرمایه گذاری شهرداری منطقه ۲، عضویت در هیات رییسه شورایاری منطقه ۲ و شورایار منطقه ۲ تهران اشاره کرد.

از تألیفات و ترجنه های وی به عنوان یک پژوهشگر حوزه مدیریت و اقتصاد می‌توان به کتاب مدیریت مالی انتشارات نورا و کتاب داده های مخرب نشر تاچارا اشاره کرد.